Showroom w swoim założeniu jest salonem, w którym możemy bliżej poznać interesujący nas produkt czy usługę. Jego najważniejszą rolą jest dostarczenie kompleksowego doświadczenia produktu, a także możliwości spotkania z ekspertami. Obecnie sporym zainteresowaniem cieszą się showroomy technologiczne. I trudno się temu dziwić – w końcu to tam poznajemy najnowsze trendy i zaawansowane rozwiązania. Tam możemy również sprawdzić, jak w praktyce działa technologia, jak poprawia nasz komfort i w jakim stopniu przyda się w naszym życiu, domu czy w biurze.
Showroomy czyli sklepy przyszłości
O showroomach coraz częściej mówi się w kontekście alternatywy do sklepów stacjonarnych. Bardziej odważne prognozy zakładają, że w niedalekiej przyszłości sklepy stacjonarne zostaną w całości zastąpione przez showroomy. Klienci będą do nich przychodzić, oglądać produkty, przymierzać buty czy testować funkcje interesujących ich sprzętów i technologii. A kiedy zdecydują się na zakup przetestowanej w showroomie rzeczy – kupią ją w sklepie internetowym. Modowe butiki mogą stać się miejscem spotkań z projektantami czy stylistami, a sklepy technologiczne – idealnym miejscem do poznawania, testowania i przekonywania się do najnowszych rozwiązań.
Showroomy już dziś oferują spotkania ze specjalistami, którzy służą klientom kompleksową wiedzą i odpowiadają na pytania. W showroomach przeznaczonych dla biznesu klienci umawiają się na spotkania z ekspertami, by poznać technologiczne rozwiązania, które mogą przydać się w ich działalności. Podczas spotkań nie tylko poznają wszystkie szczegóły oferty, i testują produkty, ale przede wszystkim zyskują cenne informacje oraz porady dotyczące wykorzystania wybranych rozwiązań np. w swojej przestrzeni biurowej. Po gruntownym sprawdzeniu technologii i odpowiednim dopasowaniu jej do potrzeb, łatwiej podjąć decyzję o zakupie produktu czy usługi. Jeśli trend tworzenia takich salonów będzie się rozwijał, zarówno showroomy, jak i całe sieci handlowe, w przyszłości staną się wielofunkcyjnymi obiektami.
Jaki powinien być technologiczny showroom?
Dziś to klient jest w centrum zainteresowania. To on decyduje, co chce kupić, w jakim kanale i na jakich warunkach. W efekcie marki oferujące swoje technologie prześcigają się w działaniach, które ofertę mają przedstawić klientom w najbardziej atrakcyjny i angażujący sposób. A showroom jest doskonałą przestrzenią do takiego działania. Jaki zatem powinien być idealny showroom prezentujący nowoczesne technologie? Z perspektywy odwiedzającego z pewnością interesujący, zaskakujący rozwiązaniami, pokazujący technologię w użyciu i w otoczeniu, w którym będzie funkcjonowała. Jeśli klient doświadczy w showroomie unikalnej korzyści płynącej z użycia wybranej technologii, jego następnym krokiem będzie chęć zakupu.
A jaki showroom jest najlepszy z perspektywy właściciela? Przede wszystkim nowoczesny, funkcjonalny i energooszczędny. Marce otwierającej showroom powinno zależeć na tym, by klient nie tylko szczegółowo poznał produkty czy usługi, ale także by spotkanie z technologią było dla niego wyjątkowo komfortowym i angażującym doświadczeniem. Jednym z przykładów jest
Showroom APA Black House. To inteligentny dom pokazowy w Gliwicach, w którym można dokładnie poznać innowacyjne technologie z oferty APA Group, porozmawiać z ekspertami i zastanowić się, które rozwiązania najlepiej się sprawdzą. W kontekście zaawansowanych technologii z zakresu automatyki budynkowej wizyta w showroomie jest niezwykle ważna z perspektywy kosztów, jakie niesie tworzenie inteligentnego obiektu.