Inteligentny dom – czyli jaki? Dla kogoś, kto nie ma obeznania z technologią BMS, może się to wydawać sformułowaniem na wyrost. Bo co to w ogóle znaczy, że przestrzeń jest inteligentna? Mówi do nas? Rozumie nas? Wie jak zachowywać się w określonych sytuacjach? Uczy się? Dokładnie tak. Inteligentny dom, to nie wyświechtana fraza, to umiejętność interakcji i reagowania na określone wydarzenia, których “zwykłe cztery ściany” nie potrafią przewidzieć.
Technologii BMS nie da się opowiedzieć prostymi słowami. Ale można ją pokazać. Sprawić, by odbiorca odbierał ją wszystkimi zmysłami. Bo właśnie o to chodzi – o doświadczenie. Kiedy człowiek bierze do ręki komórkę i za jednym, dwoma kliknięciami, nie ruszając się z wygodnego fotela, jest w stanie całkowicie zmienić wystrój pokoju poprzez dobór odpowiedniego oświetlenia, temperaturę, zapach czy efekty audiowizualne, to nagle niezrozumiałe słowa building management system nabierają nowego znaczenia. Technologia i aspekt inżynierski przestaje się liczyć, na plan pierwszy wychodzą: komfort, wygoda i bezpieczeństwo. No i oszczędności, z których sprawę zdajemy sobie po dwóch, trzech miesiącach od momentu, gdy nasza inteligentna przestrzeń zacznie zbierać informacje o zużyciu prądu czy wody.
Spotykając się z problemem niezrozumienia automatyki budynkowej, postawiliśmy sobie pytanie. A co gdyby odbiorca mógł doświadczyć takich przeżyć w praktyce, nie w jednym pokazowym pomieszczeniu, lecz w kilku, albo najlepiej w całym dwupiętrowym domu… Czy wtedy zrozumiałby, że fraza “inteligentny” nie jest wyrażeniem na wyrost?
Zgodnie z założeniami APA Black House ma służyć nie tylko pracownikom APA ale również partnerom biznesowym i podmiotom zewnętrznym, które szukają kreatywnej i nowoczesnej przestrzeni na własne potrzeby. Zainteresowane strony mogą zarezerwować poszczególne pokoje za pomocą specjalnego systemu rezerwacji i samemu przekonać się czy budynek jest naprawdę inteligentny.
Smart Room – to showroom indywidualny służący indywidualnym celom biznesowym, kuluarowym rozmowom czy prezentacji treści w węższym gronie. Jak wszystkie pozostałe showroomy, wyposażono go w najnowocześniejszy sprzęt audio, sterowanie światłem, dźwiękiem, temperaturą czy regulacją powietrza. W pomieszczeniu umieszczono szyby typu “Smart Glass”, które pozwalają w ciągu sekundy zamienić transparentną powierzchnię w mleczno-białą i tym samym stworzyć bardziej intymne warunki spotkania.
Deep Blue – to kameralna salka o przeznaczeniu przemysłowym, w zamierzeniu służąca spotkaniom tematycznym i szkoleniom. Centralny element sali stanowi długi stół wokół, którego skupiają się goście oraz matryca video składająca się z czterech odrębnych ekranów – mogą być na nich wyświetlane oddzielne treści. Ważny element wyposażenia pokoju będzie wkrótce stanowić także mini linia produkcyjna pokazująca rozwiązania APA Industry z zakresu branży automotive. Pomieszczenie posiada nagłośnienie Ecler w różnych strefach, klimatyzację Samsung, czujnik temperatury, oświetlenie Philipsa oraz czujniki ruchu.
Opportunity Ocean – to największy i najbardziej uniwersalny z dostępnych pokoi. Duża, podzielona na kilka części przestrzeń konferencyjna, może służyć różnorodnym celom biznesowym i kreatywnym – począwszy od tematycznych śniadań czy lekcji Yogi okraszonych relaksacyjną muzyką i orientalnymi zapachami, po prestiżowe konferencje i panele dyskusyjne, a na firmowych dyskotekach kończąc. Goście mają do dyspozycji nowoczesny sprzęt audiowizualny, access pointy do internetu, mogą sterować oświetleniem Philips oraz temperaturą i komfortem powietrza (klimatyzacja Samsung) – wszystko wedle wcześniej opracowanych scenariuszy eventów.
Cinema Paradiso – multiroom o typowo multimedialnym zastosowaniu, związany z relaksem i rozmowami kuluarowymi. Prezentowane są tu prestiżowe sprzęty audiowizualne partnerów oraz system oświetlenia Philips, które pozwalają dowolnie dobierać scenariusz wydarzeń do potrzeb i oczekiwań gości – sterując źródłami i siłą dźwięku, natężeniem i barwą światła oraz temperaturą i nawilżaniem powietrza, a także wyświetlać treści video w najwyższej rozdzielczości obrazu.
Exclusive – tuż przy pomieszczeniu multimedialnym zlokalizowano lounge room służący do luźnych, biznesowych rozmów. Można w nim włączyć niezależne źródło dźwięku z odrębną od Multiroomu muzyką oraz zobaczyć nowoczesny sejf jednego z partnerów. W czasie spotkań biznesowych rozgrywane są przy jego pomocy różne wersje scenariuszy pozwalające umieścić w nim np. unikatowe prezenty dla gości lub wykwintne wina.