Serwis korporacyjny APA Group  

Artykuły

8 smart hoteli, w których technologia zaskakuje 

Oferty najnowocześniejszych hoteli coraz częściej zachwycają nie tylko zagorzałych fanów technologii, ale przede wszystkim turystów i specjalistów podróżujących służbowo. I trudno się temu dziwić. Intensywna automatyzacja obiektów, smart aplikacje do obsługi funkcji pokoi, a nawet roboty z powodzeniem odpowiadające na potrzeby gości – to elementy, które w dużej mierze decydują o przewadze konkurencyjnej hotelu czy całej sieci obiektów. Wybraliśmy 8 miejsc, którym warto się przyjrzeć ze względu na inteligentne rozwiązania, które oferują. 
 
W jednym z seriali science fiction wyświetlanym w popularnym serwisie streamingowym, przyszłość hotelowej obsługi opierała się na… hologramie. I o ile jeszcze 10-15 lat temu scenariusz, w którym hologram przyjmuje gości na recepcji, wydawał się mocno odrealniony, dziś jest już całkiem możliwy. Skoro największe firmy eventowe organizują masowe koncerty hologramów gwiazd nieżyjących od lat (np. Michael Jackson i 2Pac), a pomysł cieszy się ogromnym zainteresowaniem fanów, można przypuszczać, że technologia hologramowa niebawem znajdzie zastosowanie również w innych obszarach życia. 
 
Automatyka budynkowa może być z powodzeniem stosowana w hotelarstwie.
 
Tymczasem technologiczne rozwiązania w branży turystycznej i usługowej zaskakują coraz bardziej. I to zdecydowanie na plus. Automatyka budynkowa, która pozwala sterować wybranymi funkcjami prywatnego domu, świetnie sprawdza się również w biurowcach oraz hotelach. Goście takich obiektów mogą za pomocą dedykowanych aplikacji zapowiadać swoje przybycie, rezerwować miejsce parkingowe jeszcze będąc w drodze, meldować się w hotelu, a także rozliczać się i wymeldowywać. Z kolei w obrębie pokoju mogą już samodzielnie sterować temperaturą, oświetleniem czy ruchem rolet, a także zamawiać posiłki czy usługi room service. Wszystko szybko, łatwo i bez konieczności wykonywania telefonów czy schodzenia do recepcji.
 
 
Właściciele hoteli coraz częściej sięgają też po technologiczne możliwości inteligentnych robotów, które do tej pory w największym stopniu wspierały fabryki czy centra technologiczne, w których opracowywane są rozwiązania dla różnych dziedzin. Roboty w nowoczesnych hotelach odpowiadają za proste zadania, które nie wymagają udziału człowieka, a mogą znacząco odciążyć kadrę. Część innowacyjnych hoteli to obiekty w części zautomatyzowane, a część stanowią miejsca w pełni samoobsługowe. Technologiczna przyszłość w branży hotelarskiej zaczyna się już dziś, a poniżej zamieszczamy obiekty, które inteligentnymi usługami zdobywają serca przyjezdnych. 
 

Fly Zoo Hotel (Hangzou, Chiny)

Dedykowana aplikacja i rozpoznawanie twarzy ułatwiają pobyt w hotelu
 
Projekt zrealizowany przez holding Alibaba, a ściślej przez jego platformę podróżniczą Fliggy, dostarcza rozwiązań na miarę branżowej przyszłości. Hotel Fly Zoo oferuje szereg usług opartych na sztucznej inteligencji, aby goście mogli cieszyć się wygodnym i bezproblemowym pobytem. Za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej Fly Zoo podróżni mogą łatwo zarezerwować swój pobyt, zobaczyć i wybrać pokój, a potem szybko się zameldować. Co ciekawe, nie korzystają w tym celu z tradycyjnej recepcji, a ze specjalnych kiosków, w których trzeba wykonać zaledwie kilka kroków, by uzyskać dostęp do swojego pokoju. Mechanizm rozpoznawania twarzy zastępuje klucze i karty magnetyczne, a inteligentne roboty na komendę gościa dostarczają do pokoju napoje, posiłki lub czyste ręczniki. Każdy pokój wyposażony jest też w inteligentnego asystenta Tmall Genie, który pomaga gościom regulować temperaturę, sterować oświetleniem i zasłonami, a także obsługiwać telewizor czy odtwarzać muzykę. Wysoki stopień automatyzacji idzie w parze z kompetencjami ludzkiej części załogi, która dzięki wyeliminowaniu najprostszych zadań, może skupić się na zapewnieniu gościom wysokiego komfortu i jakości usług. 
 

Henn na Hotel (Tokyo, Japonia)

Pierwszy hotel na świecie z certyfikowaną obsługą robotów
 
Japoński hotel to jeden z punktów na podróżniczej mapie fanów technologicznych perełek. Obiekt został wyróżniony Certyfikatem Guinessa jako pierwszy hotel na świecie, w którym część personelu zastąpiły roboty. I to nie byle jakie! Na recepcji możemy zameldować się zarówno u humanoida z twarzą kobiety, jak i… zabawnego dinozaura przypominającego Welociraptora. Dla wielu gości to z jednej strony szok, a z drugiej niezapomniane przeżycie. Wszystkie roboty mówią w języku japońskim, angielskim i koreańskim, co sprawia, że hotel może bez obaw przyjmować gości z różnych zakątków globu. Mechanizm rozpoznawania twarzy pozwala sprawnie przejść rejestrację i korzystać z wielu udogodnień obiektu. Goście Henn na Hotel mogą cieszyć się różnorodnymi usługami, które działają w oparciu o sztuczną inteligencję. Po rejestracji goście mogą oddać bagaż specjalnemu robotowi, który zawozi go pod drzwi pokoju. Tam z kolei czeka kolejny robot, pełniący rolę asystenta. Wystarczy użyć poleceń głosowych, by zamówić posiłek czy room service, sprawdzić pogodę czy najlepszą trasę do interesującego nas miejsca. Twórcy Hen na Hotelu dbają też o bezpieczeństwo swoich gości. Na noc obiekt jest zamykany, dlatego nikt poza gośćmi, nie może wejść do środka. 
 

The Yotel (Nowy Jork, USA)

Robot ułatwia transport bagaży gości
 
Nowoczesna perełka zaledwie trzy przecznice od Times Square? Hotel Yotel zachwyca zarówno turystów spragnionych Nowego Jorku, jak i największych fanów technologii. Główną atrakcją hotelu Yotel jest tak zwany YOBOT, czyli robot bagażowy, który przechowuje rzeczy gości w specjalnych, zamkniętych pojemnikach.
 
Twórcy obiektu świetnie zagospodarowali przestrzeń budynku, dlatego zamiast tradycyjnych pokoi odwiedzający korzystają z tzw. kabin. I chociaż nazwa kojarzy się z niewielkim pomieszczeniem, w ofercie Yotelu są zarówno niewielkie pomieszczenia (od 10-30 m2), jak i większe apartamenty z zachwycającym widokiem na miasto (największy Penthouse King Suite liczy aż 233 m2). Prawdziwą wizualną atrakcją inteligentnej technologii Yotel jest lobby obiektu. Od 2011 roku można tam spotkać wyjątkowego robota. Jego ramię mierzy aż 20 stóp, dzięki czemu robot z powodzeniem podnosi bagaże gości i umieszcza je w specjalnych komorach do przechowywania.Y otel NY wykorzystuje inteligentne systemy odprawy, aby zmniejszyć liczbę potrzebnych pracowników. Oferuje też klimatyzację sterowaną czujnikiem ruchu, a także możliwość strumieniowego przesyłania muzyki przez system głośników w pokoju. Łóżka są zautomatyzowane i, uwaga, mogą kompresować się na życzenie, tworząc więcej miejsca na podłodze. Co ciekawe, inny obiekt marki Yotel można znaleźć też w Singapurze. 

Aloft Cupertino (Kalifornia, USA)

Hotel inspirowany technologiami Apple
 
Kalifornijski hotel Aloft Cupertino –  a w zasadzie boutique hotel, jak nazywają go twórcy – znajduje się zaledwie 10 minut spacerem od słynnego kampusu Infinite Loop firmy Apple. W Aloft Cupertino każdy jest wyposażony w Apple TV, a cały hotel został zaprojektowany tak, aby naśladować najsłynniejszy startup w Dolinie Krzemowej. Obiekt jest znany na świecie również za sprawą innowacyjnego robota-lokaja. A.L.O. A.L.O., bo tak nazywa się robot, dostarcza ręczniki gościom przy basenie, jeździ z nimi windą i przez telefon zawiadamia o realizacji zamówienia. Zamiast napiwka, potrzebuje jedynie oceny usług, którą można wystawić za pomocą kliknięcia w ekran. Sprytne, prawda?
 
Hotel jest pełen innych robotów, stworzonych, by wykonywały zróżnicowane działania, odciążając ludzką część załogi hotelu. Aloft Cupertino korzysta również z systemu SPG Keyless, który umożliwia otwarcie pokoju za pomocą aplikacji na iPhone’a lub Androida, a nie karty dostępu. Hotel oferuje zarówno pokoje, jak i apartamenty wyposażone w bardzo wygodne łóżka, a w łazienkach znaleźć można kosmetyki marki Bliss Spa. Aloft Cupertino to miejsce, w którym nowoczesne technologie łączą się z wyjątkową dbałością o komfort gości. Atmosfera Doliny Krzemowej udziela się gościom niemal na każdym kroku. 
 

The Linq (Las Vegas, USA) 

Steruj pobytem i hotelowym pokojem za pomocą aplikacji na smartfony
 
The Linq Hotel + Experience to prawdziwa gratka dla osób spragnionych nowych, technologicznych wrażeń. Obiekt jest w całości sterowany za pomocą aplikacji WeChat. Co to oznacza w praktyce? Gość The Linq wynajmuje pokój, który może w pełni kontrolować za pośrednictwem wspomnianej aplikacji. Zaraz po przyjeździe otrzymuje unikalny kod QR, za pomocą którego dokonuje zakwaterowania i steruje udogodnieniami w swoim pokoju.
 
Poza tym, będąc w Linq, nie sposób zapomnieć o lokalizacji. Las Vegas zobowiązuje, dlatego w ofercie obiektu można znaleźć kilka barów koktajlowych, basen, kasyno i (bez tego ani rusz) kaplicę, w której goście mogą spontanicznie zawrzeć małżeństwo. Dla podsumowania podajemy opis wprost ze strony The Linq: Mamy imprezy przy basenie. Mamy liny do zjeżdżania. Mamy magiczne sztuczki. Mamy rock’n’rolla. Mamy Gordona Ramsaya i Guya Fieri. Mamy jackpota i gry interaktywne. Mamy też pokoje. Czy jest tu jeszcze ktoś, kogo nie zainteresowała oferta The Linq? 

Eccleston Square Pimlico (Londyn, UK)

Nowa technologia znajdzie swoje miejsce w tradycyjnych wnętrzach
 
Zlokalizowany w stolicy Wielkiej Brytanii Eccleston Square Pimlico to kolejny, po Aloft Cupertino, hotel butikowy w naszym zestawieniu. Ten wyjątkowy obiekt łączy prawdziwie wiktoriański styl z zachwycającymi możliwościami technologicznymi. Jednak tradycyjny jest w nim tylko wygląd wnętrz, bo każde z nich naszpikowane jest rozwiązaniami, które powalają nawet najbardziej wymagających gości. Pokoje są wyposażone w inteligentne rozwiązania dla zapewnienia wyjątkowych doświadczeń z najnowszą technologią. Oferują klawiatury sterujące światłami i muzyką, inteligentne prysznice z automatyczną opcją „mrozu” oraz iPady do dyspozycji gości. Każdy pokój gościnny jest wyposażony w 49-calowy telewizor Samsung Smart TV z funkcją Chromecast 4K, a także inteligentną szklaną ścianę między łazienką a sypialnią. Hotel jest też doskonale przygotowany do obsługi gości z różnych zakątków świata, dlatego każdemu z nich wydaje przydatny smartfon na cały czas pobytu. Dzięki niemu goście mogą prowadzić bezpłatne rozmowy, łącząc się z bliskimi w swoich krajach. 
 

Smart HotelThe Code Hotel (Rzym, Włochy)

Smart technologie ułatwiają wypoczynek i biznesowe spotkania
 
Chociaż Wieczne Miasto kojarzy się z kolebką naszej cywilizacji i ponadczasowymi zabytkami, w dużej mierze zaskakuje też podejściem do technologii. Świetnym przykładem wykorzystania nowoczesnych rozwiązań jest rzymski Smart Hotel oraz powiązany z nim luksusowy butik hotelowy The Code. Obiekt wyróżnia wyjątkowy design i dbałość o najmniejsze szczegóły. Jest też świetnym miejscem dla biznesowych spotkań i konferencji – przestrzeń przeznaczona do tego celu jest wyposażona w nowoczesne rozwiązania, którymi można łatwo i samodzielnie sterować. Co ciekawe, Smart Hotel oferuje również usługi powiązanego obiektu. Luksusowy hotel butikowy The Code to prawdziwa perełka w samym sercu Rzymu. Zachwycające wnętrza pełne detali odwołujących się do czasów starożytnych Rzymian, są jednocześnie niezwykle nowoczesne i funkcjonalne. Obiekt oferuje apartamenty z jacuzzi, inteligentnymi telewizorami oraz bezpłatnym WiFi. Hotel oferuje również chromoterapię, naukę używania światła elektromagnetycznego do zrównoważenia energii pacjenta. Hotelowe SPA ma praktycznie wszystko, co można sobie wyobrazić.
 

City Hub (Amsterdam, Holandia) 

Mały, wielki hotel z wirtualnym przewodnik 24/7
 
Holenderski obiekt jest jednym z najlepszych przykładów tzw. hoteli kapsułowych na świecie. O tego typu miejscach często potocznie mówi się bed in a box. Sporo w tym prawdy, bo zamiast tradycyjnego pokoju, goście mogą wynająć w City Hubie tzw. kapsułę czyli inaczej niewielką kabinę. To przestrzeń, w której można się zrelaksować po dniu pełnym wrażeń związanych z licznymi atrakcjami Amsterdamu. Oprócz nowoczesnego designu i wygodnych łóżek, kapsuły dają także możliwość sterowania oświetleniem oraz korzystania z wbudowanych głośników. Goście mogą poczuć się niemal jak na pokładzie statku kosmicznego, gdzie wszystko jest jasne, funkcjonalne i zawsze pod ręką. Po wyjściu z kapsuły goście mogą korzystać z doskonale zaprojektowanych łazienek z pełnym wyposażeniem.
 
City Hub oferuje swoim gościom również wsparcie wirtualnego przewodnika turystycznego, który wie, co warto zwiedzić, a co można odpuścić. Usługa jest dostępna 24/7, a wszystko za sprawą dedykowanej aplikacji i wifi-to-go. City Hub sprzyja integracji, dlatego jest miejscem szczególnie odwiedzanym przez młodych ludzi. Nietrudno tu o nawiązanie nowych znajomości, bo twórcy obiektu oddali do dyspozycji gości samoobsługowy bar. Bo nigdy nie wiadomo, kiedy przyjdzie czas na spontanicznego drinka z nowo poznaną osobą. 
1 Gwiazda2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (oddanych głosów: 1 średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Zobacz również