Serwis korporacyjny
 APA Group  

Artykuły

Showroom czyli miejsce spotkań z technologią

Showroom w swoim założeniu jest salonem, w którym możemy bliżej poznać interesujący nas produkt czy usługę. Jego najważniejszą rolą jest dostarczenie kompleksowego doświadczenia produktu, a także możliwości spotkania z ekspertami. Obecnie sporym zainteresowaniem cieszą się showroomy technologiczne. I trudno się temu dziwić – w końcu to tam poznajemy najnowsze trendy i zaawansowane rozwiązania. Tam możemy również sprawdzić, jak w praktyce działa technologia, jak poprawia nasz komfort i w jakim stopniu przyda się w naszym życiu, domu czy w biurze. 

Showroomy czyli sklepy przyszłości

O showroomach coraz częściej mówi się w kontekście alternatywy do sklepów stacjonarnych. Bardziej odważne prognozy zakładają, że w niedalekiej przyszłości sklepy stacjonarne zostaną w całości zastąpione przez showroomy. Klienci będą do nich przychodzić, oglądać produkty, przymierzać buty czy testować funkcje interesujących ich sprzętów i technologii. A kiedy zdecydują się na zakup przetestowanej w showroomie rzeczy – kupią ją w sklepie internetowym. Modowe butiki mogą stać się miejscem spotkań z projektantami czy stylistami, a sklepy technologiczne – idealnym miejscem do poznawania, testowania i przekonywania się do najnowszych rozwiązań.
 
Showroomy już dziś oferują spotkania ze specjalistami, którzy służą klientom kompleksową wiedzą i odpowiadają na pytania. W showroomach przeznaczonych dla biznesu klienci umawiają się na spotkania z ekspertami, by poznać technologiczne rozwiązania, które mogą przydać się w ich działalności. Podczas spotkań nie tylko poznają wszystkie szczegóły oferty, i testują produkty, ale przede wszystkim zyskują cenne informacje oraz porady dotyczące wykorzystania wybranych rozwiązań np. w swojej przestrzeni biurowej. Po gruntownym sprawdzeniu technologii i odpowiednim dopasowaniu jej do potrzeb, łatwiej podjąć decyzję o zakupie produktu czy usługi. Jeśli trend tworzenia takich salonów będzie się rozwijał, zarówno showroomy, jak i całe sieci handlowe, w przyszłości staną się wielofunkcyjnymi obiektami. 
 

Jaki powinien być technologiczny showroom?

Dziś to klient jest w centrum zainteresowania. To on decyduje, co chce kupić, w jakim kanale i na jakich warunkach. W efekcie marki oferujące swoje technologie prześcigają się w działaniach, które ofertę mają przedstawić klientom w najbardziej atrakcyjny i angażujący sposób. A showroom jest doskonałą przestrzenią do takiego działania. Jaki zatem powinien być idealny showroom prezentujący nowoczesne technologie? Z perspektywy odwiedzającego z pewnością interesujący, zaskakujący rozwiązaniami, pokazujący technologię w użyciu i w otoczeniu, w którym będzie funkcjonowała. Jeśli klient doświadczy w showroomie unikalnej korzyści płynącej z użycia wybranej technologii, jego następnym krokiem będzie chęć zakupu.
 
A jaki showroom jest najlepszy z perspektywy właściciela? Przede wszystkim nowoczesny, funkcjonalny i energooszczędny. Marce otwierającej showroom powinno zależeć na tym, by klient nie tylko szczegółowo poznał produkty czy usługi, ale także by spotkanie z technologią było dla niego wyjątkowo komfortowym i angażującym doświadczeniem. Jednym z przykładów jest Showroom APA Black House. To inteligentny dom pokazowy w Gliwicach, w którym można dokładnie poznać innowacyjne technologie z oferty APA Group, porozmawiać z ekspertami i zastanowić się, które rozwiązania najlepiej się sprawdzą. W kontekście zaawansowanych technologii z zakresu automatyki budynkowej wizyta w showroomie jest niezwykle ważna z perspektywy kosztów, jakie niesie tworzenie inteligentnego obiektu. 
 
 
 
Samsung showroom

Nowoczesny Samsung Showroom

Doskonałym przykładem na miarę czasu i potrzeb klientów jest warszawski Samsung Showroom. To miejsce, w którym klienci zapoznają się ze zintegrowanymi rozwiązaniami marki Samsung dla biznesu i korzystają z konsultacji z ekspertami marki. Aby umożliwić odwiedzającym unikalne doświadczenie z proponowanymi technologiami, firma postanowiła stworzyć dla nich zróżnicowane i dynamiczne środowisko. Samsung pokazuje jak urządzenia współpracują ze sobą, rozwiązując problemy, zwiększając wydajność codziennej pracy w biurze oraz przynosząc firmie oszczędności. Klienci, którzy przyjeżdżają do showroomu nie tylko testują dostępne technologie, ale także spotykają się ze specjalistami Samsunga, którzy pomagają im dopasować infrastrukturę informatyczną do biznesowych potrzeb. Dzięki temu przedsiębiorcy podejmują bardzo świadome decyzje i wiedzą, jakie efekty zyskają po zainstalowaniu w swoich biurach rozwiązań Samsunga. 

Samsung w partnerstwie APA

Gdy Samsung postanowił stworzyć tak zaawansowany i funkcjonalny showroom, planowanie i wdrożenie projektu infrastruktury powierzył specjalistom z APA Group. Wnętrza budynku zostały podzielone na strefy, które odpowiadają obszarom aktywności istotnym dla poszczególnych branż. Cały obiekt został opomiarowany, a poszczególnymi funkcjami budynku (np. oświetleniem, dźwiękiem, jakością powietrza oraz sprzętami Samsunga) można sterować zdalnie. Co ciekawe, aby zapewnić pełne opomiarowanie zużycia energii w budynku, zainstalowano w nim szafę z licznikami. Szafa zapewnia kontrolę w aż 72 niezależnych obwodach oraz pozwala precyzyjnie wyznaczyć koszty utrzymania budynku.
 
Wśród zastosowanych przez APĘ technologii w showroomie Samsunga można znaleźć m.in. stół IoT z zaawansowaną makietą, sterowanie 5 roletami wewnętrznymi, wykrywanie ruchu i otwieranie drzwi, stację pogodową, a także sterowanie monitorami, klimatyzatorami, oprawami oświetlenia (ok. 100 opraw). Znalazło się także miejsce na kompleksowe sterowanie dźwiękiem (showroom został podzielony na 6 stref, w których niezależnie odtwarzany jest dźwięk z różnych źródeł – syntezatora mowy, radia, CD czy laptopa). Dzięki temu Samsung Showroom jest nie tylko doskonałym miejscem do prezentowania technologii, ale także niezwykle nowoczesnym, energooszczędnym oraz inteligentnym budynkiem.
1 Gwiazda2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (oddanych głosów: 1 średnia: 5,00 z 5)
Loading...


Zobacz również