Serwis korporacyjny
 APA Group  

IoT

Smart building – komfort pobytu na wakacjach

Wyobraźmy sobie smart hotel, który pozwala nie tylko zarezerwować pokój, ale też zarządzać jego funkcjami za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej. Wybieramy termin pobytu, rezerwujemy miejsce na parkingu, meldujemy się, sterujemy funkcjonalnościami wewnątrz pokoju i jednym kliknięciem zamawiamy szereg usług. Czy komfortowy pobyt w inteligentnym hotelu to melodia przyszłości? Już nie. Rozwiązania istnieją i są na wyciągnięcie… smartfona. 

Technologia już dawno zmieniła sposób wyszukiwania i rezerwowania miejsc, w których chcemy się zatrzymać podczas wakacji czy podróży służbowej. Ogromny wybór obiektów, różne przedziały cenowe czy unikalne możliwości pozwalają  idealnie dopasować ofertę do preferencji nawet najbardziej wymagających użytkowników. Dziś jesteśmy świadkami kolejnego kroku naprzód, jaki możemy zrobić dzięki technologicznym innowacjom w obszarze smart buildingu. Jednym z nich jest system BMS pozwalający łączyć wszystkie wewnętrzne systemy budynku w jeden oraz platforma Nazca, umożliwiająca skuteczne i łatwe sterowanie wieloma funkcjami budynku. 
 
 
smart

Po pierwsze: pełna kontrola

Dla zarządzających obiektem wypoczynkowym kontrola jest jednym z najważniejszych benefitów systemu BMS. Dzięki niemu mogą na przykład z powodzeniem monitorować i dostosowywać do potrzeb zużycie energii oraz wykorzystywać jej odnawialne źródła, co pozwala na optymalizację kosztów eksploatacji budynku, a nawet całego kompleksu budynków. Nowoczesne rozwiązania systemowe pozwalają sterować również takimi funkcjami jak oświetlenie, windy czy szeroko pojęty Facility Management. Poza tym system pozwala na tworzenie stacji ładowania pojazdów czy uruchomienie systemu parkingowego z możliwością zdalnej rezerwacji miejsca, co z pewnością docenią goście obiektu. Rozwiązania smart building to również stacje pogodowe na bieżąco podające informacje o aktualnym stanie pogody oraz prognozach, dzięki czemu warunki wewnątrz budynku można dostosować do sytuacji na zewnątrz. 
 
 
 

Po drugie: wyjątkowy komfort 

Z perspektywy gości obiektu możliwie najbardziej komfortowy pobyt jest miarą udanego wypoczynku. Dzięki aplikacji mobilnej użytkownicy hoteli mogą z powodzeniem dostosować funkcjonalności pokoju do swoich aktualnych potrzeb. Sterowanie zasłonami, dostosowanie temperatury w pomieszczeniach czy dostosowanie działania systemów audio to dopiero początek. Goście hotelu mogą łatwo korzystać z opcji zamówień konkretnych usług takich jak na przykład: budzenie, śniadanie do pokoju, taksówka, pranie, prasowanie czy serwis naprawczy w razie awarii. Jeśli użytkownik zatrzymuje się w hotelu w celach biznesowych może z wyprzedzeniem zarezerwować salę konferencyjną lub zlecić obsłudze hotelu przygotowanie biznesowej kolacji w restauracji hotelowej. Możliwość kompleksowego sterowania funkcjami i szybkiego kontaktu z obsługą dopełnia opcja uruchamiania określonych scenariuszy wewnątrz pokoju. Gdy gość potrzebuje dostosować klimat na przykład na potrzeby snu, odpowiednie polecenia w aplikacji pomogą stworzyć mu idealne warunki w pomieszczeniu. 
 
 
 

Po trzecie: najwyższe bezpieczeństwo 

Nowoczesne rozwiązania systemu BMS znacząco wpływają też na poziom bezpieczeństwa w inteligentnym obiekcie wypoczynkowym. Całodobowy monitoring stanu czujek daje pewność, że informacja o każdej, nawet najmniejszej nieprawidłowości (np. pojawienie się dymu, próba wejścia na teren obiektu przez osoby niepowołane) natychmiast trafi do osób zarządzających obiektem. O bezpieczeństwo gości dba system kamer, z których obraz można śledzić zdalnie, a także stały monitoring systemu HVAC łączącego funkcje ogrzewania, klimatyzacji, rekuperacji, wentylacji i pomp ciepła. Zabezpieczenia systemów CCTV, PPOŻ, SSWiN oraz Kontrola dostępu dają pewność, że każde niepokojące zdarzenie, które mogłoby wpływać na bezpieczeństwo obiektu, zostanie natychmiast wychwycone, a odpowiednie kroki zostaną niezwłocznie podjęte. 
 
 
Cytat
Z perspektywy gości obiektu możliwie najbardziej komfortowy pobyt jest miarą udanego wypoczynku.

Smart pobyt od pierwszych chwil 

Jak wygląda pobyt w inteligentnym hotelu z perspektywy gościa? Dzięki integracji rozwiązania BMS z wewnętrznymi systemami hotelu oraz z dedykowaną aplikacją mobilną, użytkownik zyskuje szereg możliwości do wykorzystania. Po pobraniu aplikacji bezpośrednio rezerwuje swój pobyt, ustala godzinę przyjazdu i zdalnie zleca przygotowanie pokoju. Jeśli podróżuje samochodem z poziomu aplikacji rezerwuje też miejsce na parkingu, a zbliżając się do obiektu, uruchamia otwarcie bramy wjazdowej lub szlabanu. Po wejściu do hotelu aplikacja pozwala mu także na szybkie zameldowanie – wystarczy, że zarejestruje się w recepcji, aby uzyskać mobilny dostęp do pokoju i jego funkcjonalności takich jak sterowanie komfortem w pokoju (np. ogrzewanie, klimatyzacja, ruch zasłon) oraz aktywacja zdefiniowanych scenariuszy. Poza tym aplikacja pozwala użytkownikowi pokoju łatwo zamawiać hotelowe usługi takie jak posiłki o każdej porze, rezerwacja stolika w hotelowej restauracji, możliwość wezwania serwisu czy zamówienie dodatkowej usługi jak pranie czy zakupy. Aplikacja służy też szybkiemu załatwieniu spraw związanych z wymeldowaniem. Użytkownik za jednym kliknięciem może zamówić taksówkę na lotnisko, poprosić o wystawienie faktury za pobyt lub w razie potrzeby – przedłużyć dobę hotelową.
 
 

Polski resort z inteligentnym systemem

Przykładem świetnie funkcjonującego inteligentnego obiektu wypoczynkowego jest luksusowy kompleks Rosevia Friends & Family Resort położony nad polskim Bałtykiem. Pracownicy obsługi mogą w prosty sposób zarządzać 22 domami, a w nich 82 apartamentami z poziomu platformy Nazca. Dzięki wprowadzeniu inteligentnego systemu zarządzać można zarówno każdym z wybranych domów czy pojedynczych apartamentów, jak i wszystkimi obiektami jednocześnie. System pozwala m.in. odczytywać temperaturę w apartamentach, łatwo sterować takimi funkcjami jak ogrzewanie, klimatyzacja czy oświetlenie, a także przygotowywać pomieszczenia na przyjazd umówionych gości. Poza tym rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo budynku przez zaawansowany monitoring, czujniki dymu, stały nadzór przepompowni wody deszczowej czy pomp ciepła. Więcej o inteligentnych rozwiązaniach wprowadzonych przez specjalistów APA Group w Rosevia Resort można przeczytać TUTAJ.  
 
 
1 Gwiazda2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (oddanych głosów: 2 średnia: 5,00 z 5)
Loading...


Zobacz również