Serwis korporacyjny APA Group  

Smart dom

Doskonałość APA Smart 2017

Produkcja systemów automatyki budynkowej nie jest prosta. I to nie tylko dlatego, że to skomplikowany, czasochłonny proces, który wymaga setek prób, rozwiązania dziesiątek problemów, wyjątkowych umiejętności inżynierskich i otwartej głowy. To proces skomplikowany, głównie dlatego, że trudno rozmawiać o czymś, czego odbiorca nie może doświadczyć od razu na własnej skórze. Właśnie po to powołaliśmy do życia APA Smart, markę, która unaocznia sposób, w jaki pojmujemy: komfort, bezpieczeństwo, prestiż i innowację.

Te cztery słowa, to klucz do zrozumienia, czym tak naprawdę jest APA Smart, jak postrzegamy naszą rolę, jako producenta i dostarczyciela rozwiązań, które mają odmieniać nasze codzienne życie, pracę i wprowadzić realne oszczędności. W filozofii APA nie ma bowiem miejsca wyłącznie na produkcję rozwiązania. Nasza rola nie kończy się wraz z zaprogramowaniem systemu automatyki budynkowej lub wprowadzeniem produktu do użytku. My o tych rozwiązaniach chcemy rozmawiać, edukować i pokazywać klientom możliwie najlepsze praktyki. Chodzi o realną styczność z produktem i demonstrację jego zastosowania w rzeczywistej przestrzeni. Właśnie to, a nie sama „inteligencja” systemu automatyki budynkowej, oznacza dla nas słowo „smart”.

W tym celu potrzebujmy partnerów, którzy myślą podobnie jak my. Nastawionych na realną zmianę, szukających rozwiązań, które na nowo definiują reguły gry i popychają swoją branżę do przodu. Partnerów zarówno wśród firm tworzących rozwiązania na styku budownictwa, architektury i przemysłu, jak i świadomych inwestorów, którzy dostrzegą, zalety rekomendowanych rozwiązań. 

I właśnie z takimi partnerami biznesowymi pracujemy w ramach APA Smart, kierując się hasłem: „For successful business and better living”. Naszym klientom rekomendujemy produkty nie tylko funkcjonale i praktyczne, ale również zaprojektowane z największą dbałością o detale i zastosowane materiały. Produkty, które wnoszą w ich codzienność realną wartość. A ponieważ w natłoku konsumpcji i przedmiotów bezwartościowych coraz trudniej znaleźć takie rzeczy, postanowiliśmy promować je i zachęcać inwestorów do ich stosowania. Wiemy, że się sprawdzają, bo sami stosujemy je w trakcie naszych wdrożeń i używamy w pokazowym showroomie i jednocześnie siedzibie naszej firmy - APA Black House

A teraz idziemy jeszcze o krok dalej. Ogłaszamy konkurs na „Doskonałość APA Smart 2017”. Zapraszamy do niego nie tylko naszych partnerów biznesowych ale wszystkich producentów innowacyjnych rozwiązań z branży budowlanej i okołobudowlanej. Przewidzieliśmy cztery kategorie, zbieżne z wartościami, o których mowa była we wprowadzeniu. 

Bezpieczeństwo możemy rozumieć je na wiele sposobów - jako bezpieczeństwo finansowe, bezpieczeństwo inwestycji, bezpieczeństwo użytkowania produktów - ale koniec końców wszystko sprowadza się do nas i do naszych najbliższych. Niektóre produkty sprawiają, że jesteśmy spokojni, że mieszka się nam wygodniej, że pracuje się lepiej. Wiemy, że wszytko działa sprawnie, że technologia daje nam wsparcie i że monitoruje to, czego my nie dostrzegamy. Takie bezpieczeństwo oferują tylko produkty doskonałe, wykonane z największą starannością. Takich produktów szukamy w tej kategorii.

Komfort może przyjmować wiele nazw - wygoda, dostatek, dobrobyt, nawet luksus. Ale komfort to coś więcej niż puste słowo. To połączenie czegoś namacalnego, co możemy poczuć zmysłem dotyku i własną fizycznością, z czymś co ulotne i niedefiniowalne. To także aspekt ekonomiczny, czyli komfort, który odczuwa nasz portfel, gdy nabywamy tego rodzaju przedmiot. By zasłużyć na miano produktu komfortowego, trzeba więc spełnić wszystkie te warunki.

O ile komfort odbieramy głównie przez dotyk, o tyle prestiż definiujemy głównie przez wzrok. Nie istnieje on bowiem bez wyjątkowego wzornictwa. Nie liczy się tylko materiał, z którego wykonano przedmiot, lecz także to, jak go wykonano. W innym przypadku, wszystko co złote można by nazwać prestiżowym. I z pewnością istnieją osoby, które tak prestiż definiują. Lecz dla nas produkt prestiżowy bliższy jest stwierdzeniu Antoine de Saint-Exupéry - „Perfekcję osiąga się wtedy, gdy nie można już nic odjąć, a nie dodać”. 

Jeden z najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców naszych czasów - Steve Jobs - wygłosił kiedyś niezapomniane przemówienie do studentów Uniwersytetu Stanford, na temat łączenia punktów. Mówił, że nie można połączyć ich patrząc w przyszłość, lecz jedynie wówczas gdy spojrzymy wstecz. I tak pojmujemy właśnie w APA innowacyjność - jako proces, który łączy różne elementy, dostrzega niszę, wnosi nową jakość do czegoś, co już istnieje. Scala różne branże, odmienia sposób, w jaki pracowaliśmy lub mieszkaliśmy do tej pory. Bo kto powiedział, że innowacyjnym można nazwać tylko zupełnie nowy przedmiot? Że nie można lepiej, praktyczniej i wygodniej? Jednym słowem: doskonalej. Można. I takich rozwiązań właśnie szukamy.

Doskonały sposób na promocję

Na Państwa zgłoszenia konkursowe czekamy od 1 do 31 grudnia 2017 r. Mocno zachęcam do wzięcia udziału, bo oprócz zaszczytnego tytułu „Doskonałość APA Smart 2017”, którego będziecie Państwo mogli używać w promocji swoich produktów, nagrodzone przedmioty znajdą także honorowe miejsce w naszym katalogu „APA Smart 2018” oraz będą promowane na stanowisku APA Smart w w trakcie 3. edycji „4 Design Days 2018” w dniach 15-18 lutego w Katowicach. 

Nagrody w czterech wymienionych wcześniej kategoriach będą przyznawali internauci, głosując poprzez stronę internetową www.apasmart.pl. Natomiast Nagrodę Specjalną, czyli swego rodzaju grand-prix konkursu, przyzna Kapituła Konkursu, do której zostaną zaproszeni architekci, designerzy, inżynierowie, wykładowcy akademiccy oraz obserwatorzy trendów. 

Pełny regulamin konkursu znajdą Państwo tutaj. Gorąco zachęcam do zgłaszania swoich produktów. Patronem medialnym wydarzenia jest Newsweek.

1 Gwiazda2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Brak ocen)
Loading...

Dodaj komentarz

Zobacz również